Z hlediska konceptu typologie tibetské medicíny můžete žít s vlastním konstitučním typem nebo v nesouladu s ním. Ti, kteří znají svůj typ a přizpůsobují mu svůj jídelníček a životní styl, se ve svém těle cítí dobře, jsou více sami sebou, a tím jsou i stabilnější a pozitivněji naladěni.

Který typ jsem já?

Základem tibetského konstitučního učení existuje sedm různých základních typů. Pokud chcete zjistit, jaký typ jste, můžete si zde udělat typový test. Váš osobní konstituční typ vám poskytne plán pro vaši pohodu. Tibetská medicína sleduje vnitřní rovnováhu, kterou můžete ovlivnit prostřednictvím výživy a životního stylu. Pokud je váš konstituční typ v rovnováze, jste zcela sami sebou a lidé se vás budou ptát na recept na vaši vitalitu a zářivost.

1. Jezte zdravě

O málokteré věci se vedou tak vášnivé diskuse jako o výživě. To, co je dobré pro jedno tělo, však nemusí být nutně správný recept pro jiné. Základem jsou samozřejmě zpravidla regionální, sezónní a čerstvě připravené pokrmy. Existuje však mnoho lidí, kteří nesnášejí například syrové potraviny, přestože jsou obecně považovány za zdravé. Důvodem je buď množství a pravidelnost konzumace syrové stravy, nebo to, že syrová strava příliš nevyhovuje vašemu konstitučnímu typu nebo vaše trávení je slabé (syrová strave je totiž hůře stravitelná než tepelně upravená). Stravu můžete přizpůsobit svému typu nebo se řídit velmi jednoduchým pravidlem. Pravidlem rovnováhy. Pokud jíte něco studeného, snězte nebo vypijte něco teplého, abyste to vykompenzovali. Například polévka se salátem nebo čaj po zmrzlinovém poháru. Pokud jíte něco suchého, například křupavý chléb, přidejte na něj něco krémového. Pokud budete jíst a pít podle principu rovnováhy, váš typ i vy sami zůstanete v rovnováze.

2. Cvičení jako rovnováha

Mnoho lidí dnes kvůli práci celý den sedí. Tělo potřebuje potřebnou rovnováhu v pohybu. Nemělo by jít o kult těla, ale pouze o rovnováhu těla a mysli. Pro někoho je to běh lesem, pro jiného plavání a pro dalšího cvičení ve fitness centru nebo prostá dlouhá procházka.

I zde vám může tibetské učení pomoci najít ten správný pohyb pro vás a vaši pohodu. Obecně však i zde platí zásada vyváženosti. To znamená, že kombinace nebo střídání síly a vytrvalosti je pro tělo optimální.

3. Dobře se vyspěte, probuďte se svěží

Hlavní součástí dobrého pocitu ve vlastním těle je dostatek odpočinku. Spánek je velmi důležitý, aby se tělo mohlo regenerovat na všech úrovních. Kdo dobře a dostatečně spí, má krásnější pleť, bdělejší smysly a přirozeně vitální vzhled.

Podle tibetské medicíny byste měli spát přibližně 8 hodin. Nejlepší čas na spánek je mezi 22.00 a 22.30. Pokud máte problémy s usínáním, mohou vám pomoci večerní rituály. Teplý čaj vás uvolní a zahřeje zevnitř (tibeťané ho připravovují tak, že asi 2/3 tvoří černý čaj, pak přidají 1/3 mléka, trochu cukru a nápoj nechají několikrát zkypět. Do čaje můžete přidat koření jako skořici nebo muškátový ořech), Když si večer namažete nohy výživným krémem, nejenže o ně pečujete, ale může mít i uklidňující účinek, protože uzemňuje tělo a pomáhá vám uvolnit se. A nezapomeňte: ložnice je vyhrazena pro spánek a lásku! Televizory, tablety a mobilní telefony tam nemají co dělat.

4. cítit se dobře díky tibetským bylinným recepturám

V životě vždy existují fáze, kdy změny stravy a chování nestačí. Buď proto, že nerovnováha je již příliš velká, nebo proto, že současné životní okolnosti přímou rovnováhu znemožňují.

Zde vám tibetské bylinné receptury pomohou obnovit vnitřní rovnováhu, a tím i vaše osobní já. Tibetské bylinné receptury jsou také navrženy podle principu rovnováhy. Zahřívají nebo ochlazují, uzemňují a obalují, bystří smysly nebo je uklidňují atd. Objevte bylinné přípravky PADMA v našem eshopu

(převzato z blogu se svolením PADMA.de )

Share This